Wycieczka Kraków – Wieliczka

W dniach 4 i 5 października uczniowie klas ósmych Szkoły Podstawowej w Grabownicy Starzeńskiej odbyli wycieczkę do Wieliczki i Krakowa.

Z miejsca zbiórki wyruszyliśmy autokarem o godzinie 6.30. Po czterech godzinach drogi w miłej atmosferze przybyliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie przed wejściem do budynku każdy miał czas aby kupić pamiątki i odpocząć po podróży. Około godziny 11.00 rozpoczęliśmy zwiedzanie wraz
z przewodnikami. Wyprawa w głąb ziemi sprawiła nam nie lada wyzwanie. W Kopalni Soli poznaliśmy historię jej powstania i postać świętej Kingi. W trakcie wyprawy rywalizowaliśmy ze sobą
w konkurencjach związanych  z pracą górniczą, a także szukaliśmy śladów Skarbnika, który pomógł nam zainscenizować scenę oświadczyn Kingi i Bolesława. Po wyjściu z Kopalni przejechaliśmy do Krakowa, gdzie zjedliśmy obiad, aby każdy z nas miał siłę na poznanie kolejnych zabytków. Tam czekał na nas lokalny przewodnik, który oprowadził nas po krakowskim Kazimierzu i ulicach, które stanowiły miejsce zamieszkania Żydów w czasie II wojny światowej. Następnie autokarem przejechaliśmy do schroniska młodzieżowego. Po zjedzeniu kolacji wspólnie wybraliśmy się na spacer po Rynku Głównym, gdzie mieliśmy czas wolny dla siebie.

Nazajutrz zjedliśmy śniadanie, spakowaliśmy się i piechotą podążyliśmy na Wawel. Przewodnik przedstawił nam historię zamku i jego dawnych mieszkańców. Zwiedzaliśmy katedrę królewską, gdzie mogliśmy zobaczyć słynny Dzwon Zygmunta i Groby Królewskie. Poznaliśmy  także słynny Uniwersytet Jagielloński i grający zegar w Collegium Maius. Stamtąd przenieśliśmy się na rynek, gdzie zwiedziliśmy Kościół Mariacki wraz z odsłonięciem Ołtarza Wita Stwosza, Wieżę Ratuszową i odsłuchaliśmy Hejnału Mariackiego. Spacerowaliśmy także Ulicą Floriańską, na której znajduje się znana Brama Floriańska. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny na posiłek i odpoczynek na Rynku Głównym. Następnie autokarem przejechaliśmy do Ogrodu Doświadczeń Lema, w którym spędziliśmy 2 godziny poznając różne zjawiska przyrodnicze i fizyczne za pomocą interaktywnych instalacji. Później wybraliśmy się na poczęstunek przed wyjazdem.

Z tamtego miejsca wyruszyliśmy w drogę powrotną, która minęła nam przyjemnie wśród rozmów, wspólnego słuchania muzyki i śpiewania. Na miejsce dotarliśmy około godziny 21.00. Po tak miło spędzonym czasie w gronie rówieśników wszyscy zadowoleni rozstaliśmy się i wróciliśmy do domów.